La pieza juega a partir de las referencias formales del video musical, la experimentación poética, el género musical de autoría precaria y la grabación casera, con las nociones de pérdida-abandono v/s la búsqueda-encuentro, y los intersticios que terminan en la Nada. Las secuencias, de mensajes estéticos inciertos, terminan capaces de evocar discursos narradores de una posible historia, o signos que dan cuenta de esa escritura aún a partir de la experiencia autorreferencial y biográfica.
Fue expuesta dentro de la curatoria Astrolab en SACO Semana de Arte Contemporáneo de Antofagasta, en agosto de 2016; en Sala 1 de la Universidad de Concepción, en septiembre de 2016 y en MAM Museo de Arte Moderno de Chiloé, Castro, en noviembre de 2016.
After 20 years, the artist comes back to the city where she grew up, in the return to space-time forgotten. The piece plays from the formal references of the music video, poetic experimentation, the musical genre of precarious authorship and home recording, with the notions of loss-abandonment v/s search-encounter, and interstices that end in Nothing. The sequences, of uncertain aesthetic messages, end up capable of evoking narrative discourses of a possible history or signs that account for that writing even from the self-referential and biographical experience.
It was exhibited inside the curator project Astrolab in SACO Week of Contemporary Art of Antofagasta, in August of 2016; in Room 1 of the University of Concepción, in September of 2016 and in MAM Museum of Modern Art of Chiloé, Castro, in November of 2016.